Покушавајући да унапредимо себе и своју стручност, заборавимо понекад да је најважнија ствар заиста, научити ученике да мисле.
У преводу на мој предмет, научити их да читају.
Иако стално понављам да је читање мисаони процес, а не гледање у слова, резултати су поражавајући. „Ја сам све то прочитао/ла, али нисам разумео/ла“!
Како не разумете?
Шта не разумете?
Онда купим збирке за полагање матуре. Отворим, бацим поглед на питања и згрозим се: ово се тражи? Па ко ово не зна?
Долазе ђаци на часове да вежбају за матуру. И онда схватим да је то истина! Они стварно не знају! Они не размишљају! Они су навикли да бубају и ако се не тражи проста репродукција, тешко је!
Па како да разумеју Камија и Ничеа и Достојевског и Фауста и Булгакова и Кафку?
Лепо.
Засучеш рукаве и почнеш од почетка.
Ако имаш воље.
А ако је немаш?
Лепо.
Извадиш стару припрему и одржиш предавање. Ко разуме, схватиће.
Плата нам је, у оба случаја иста?
Dublje je problem draga Marina 🙂 Prvog dana kada roditelj uzme dete za ruku i odvede ga u skolu a tamo jos njih 200 zainteresovanih samo da njihovo dete dobije sto bolji tretman i sto bolju ocenu da bi sutra postalo zubar i zaradjivalo 200 hiljada mesecno to dete je osudjeno na americki moto na koji se ponose. Cilj opravdava sredstvo i istina takvi “ bolje “ prodju u zivotu. Da bi danas imali decu koja ce izabrati drugi put tezi, mucniji, prkosniji potrebniji je 20 puta veci bunt nego nekada. Zato takve dece i ima tako malo. Fool control 😉
Свиђа ми сеСвиђа ми се
diskusija 🙂 samo diskusija može izoštriti um i čula! Podeli ih u ekipe, napravi retorski rat! Provereno radi!
ljubac
Свиђа ми сеСвиђа ми се
Наравно, али за дискусију је потребно читање. Промашила си тему, Јело….
Свиђа ми сеСвиђа ми се
E,ni plata nije ista!Ako resis da dignes glas onda ti je smanje!Ni manje ,ni vise nego 30 % !Pa strajkujte ponovo! I kome uopste trebaju knjige: „neka budala nije imala sta da radi,a ja sad da mlatim praznu slamu!“Koleginice,tezak smo posao izabrale…
Свиђа ми сеСвиђа ми се