О мени, Чланци Професорке Марине

Апгрејдовање?

Покушавајући да унапредимо себе и своју стручност, заборавимо понекад да је најважнија ствар заиста, научити ученике да мисле.

У преводу на мој предмет, научити их да читају.

Иако стално понављам да је читање мисаони процес, а не гледање у слова, резултати су поражавајући.  „Ја сам све то прочитао/ла, али нисам разумео/ла“!

Како не разумете?

Шта не разумете?

Онда купим збирке за  полагање матуре. Отворим, бацим поглед на питања и згрозим се: ово се тражи? Па ко ово не зна?

Долазе ђаци на часове да вежбају за матуру. И онда схватим да је то истина! Они стварно не знају! Они не размишљају! Они су навикли да бубају и ако се не тражи проста репродукција, тешко је!

Па како да разумеју Камија и Ничеа и Достојевског и Фауста и Булгакова и Кафку?

Лепо.

Засучеш рукаве и почнеш од почетка.

Ако имаш воље.

А ако је немаш?

Лепо.

Извадиш стару припрему и одржиш предавање. Ко разуме, схватиће.

Плата нам је, у оба случаја иста?

4 мишљења на “Апгрејдовање?”

  1. Dublje je problem draga Marina 🙂 Prvog dana kada roditelj uzme dete za ruku i odvede ga u skolu a tamo jos njih 200 zainteresovanih samo da njihovo dete dobije sto bolji tretman i sto bolju ocenu da bi sutra postalo zubar i zaradjivalo 200 hiljada mesecno to dete je osudjeno na americki moto na koji se ponose. Cilj opravdava sredstvo i istina takvi “ bolje “ prodju u zivotu. Da bi danas imali decu koja ce izabrati drugi put tezi, mucniji, prkosniji potrebniji je 20 puta veci bunt nego nekada. Zato takve dece i ima tako malo. Fool control 😉

    Свиђа ми се

  2. E,ni plata nije ista!Ako resis da dignes glas onda ti je smanje!Ni manje ,ni vise nego 30 % !Pa strajkujte ponovo! I kome uopste trebaju knjige: „neka budala nije imala sta da radi,a ja sad da mlatim praznu slamu!“Koleginice,tezak smo posao izabrale…

    Свиђа ми се

Постави коментар